Vad vi gör
01
Public
Relations
Strategisk planering
Innovativa PR-strategier
I vår digitala tidsålder behövs innovativa strategier för att fånga olika målgruppers intresse. Vi arbetar från början till slut med inledande analys och framtagande av PR-plan med syfte, styrkor och svagheter, målgrupper, samhällsfrågor, huvud- och delbudskap , kanaler, talespersoner och mätbara PR-mål samt de affärsmål som PR-målen ska bidra till. Dessutom tas ett kalendarium fram. Det innehåller alla de pr-aktiviteter som ska genomföras, när de ska göras och vem som är ansvarig.
- Pressmeddelanden
- Debattartiklar
- Redaktionellt innehåll
- Kundtidningar/nyhetsbrev
- Social media
- Storytelling
- Interna/externa influencers
- Hållbarhet
- Företagets sociala ansvar
- - ...
02
Juridisk
kompetens
Integrera normer
Målgruppsanpassat arbetssätt
Förutom företagets och organisationens egna värdegrunder och normer, finns en rad krav i regelverk och standarder som medarbetare behöver efterleva. Det handlar om en rad områden, såsom finans, miljö, GDPR med flera. Vi identifierar vilka krav som gäller för verksamheten, och sedan vilka som ska efterleva dem. Därefter strukturerar och målgruppsanpassar vi aktuell information till lättförståeliga budskap som kommuniceras till de som berörs av kraven i de mest effektiva kommunikationskanalerna.
- Kravanalys
- Målgruppsanalys
- Redaktionellt innehåll
- Utbildningsmaterial
- Seminarier
- Nyhetsbrev
- Internt ansvariga
- ...
03
Samhällskunskap
Påverka villkor
Strategiska insikter
Vi kartlägger hur ditt företag eller organisation påverkas av beslutsprocesser, regelverk och politik på lokal, regional, nationell och EU-nivå, för att identifiera de mest effektiva sätten och budskapen för att strategiskt påverka beslutsfattare så att de fattar väl avvägda beslut som berör företagets verksamhet och affärsmodell.
- Påverkansanalys
- Kontakter myndigheter m. fl.
- Pressmeddelanden
- Debattartiklar
- Seminarier
- Redaktionellt innehåll
- ...